Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

Τριανταφύλλου για νέες Συμβάσεις μεγάλων οδικών αξόνων που προωθεί η Συγκυβέρνηση Σαμαρά Βενιζέλου

Η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ περιέγραψε την κατάσταση στην οποία βρίσκονται η εκτέλεση των έργων των μεγάλων οδικών αξόνων

«Διακοπή με απόλυτη ευθύνη των εργολάβων. Τα έργα είναι ημιτελή και επικίνδυνα. Η διακοπή των εργασιών προκαλεί σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και για τα ατυχήματα οι παραχωρησιούχοι θα έπρεπε να βαρύνονται με ποινικές ευθύνες και αστικές αποζημιώσεις.
Τα εργοτάξια είναι κλειστά και έχουν χάσει τη δουλειά τους πλήθος εργαζομένων που δούλευαν σε αυτά. Τώρα μας μιλάτε για νέες θέσεις εργασίας. Με ποια εργασιακά δικαιώματα αλήθεια;»

Τόνισε πως ο ΣΥΡΙΖΑ, είχε χαρακτηρίσει  Σκανδαλώδεις και ληστρικές αυτού του είδους τις Συμβάσεις που ψήφισαν το 2007 οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ και πως η διακοπή εργασιών στην οποία προέβησαν οι εργολάβοι, προτάσσοντας  σαν  βασικό τους επιχείρημα το έλλειμμα χρηματοδότησης, είναι αντισυμβατική και παράτυπη.

 «Υπάρχει ρητή δέσμευση στο άρθρο 7 παρ. 3 της σύμβασης ότι ο παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή –ανά πάσα στιγμή!- διαθέσιμη χρηματοδότηση για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου».

«Γιατί αυτός ο λόγος ανωτέρας βίας δεν συντρέχει για κάθε νοικοκυριό που του κόβουν το ρεύμα, για το φτωχό αγρότη που δεν μπορεί να πληρώσει τα απαραίτητα για να καλλιεργήσει -πετρέλαιο, εφόδια- για τον κτηνοτρόφο, για τον μικρό επαγγελματία που κλείνει το μαγαζί του, για τον μικροομολογιούχο που έχει χάσει τα λεφτά του, για τον συνταξιούχο και τόσους άλλους. Γι’ αυτούς υπάρχει άλλη ρήση. «Διότι δεν συνεμορφώθην προς τα υποδείξεις» θα τους πείτε, όταν πάτε να πάρετε το σπίτι, όταν τον αποκλείεται από τα βασικά αγαθά, όπως η περίθαλψη, η ασφάλιση κ.α., όταν του αφαιρείται την αξιοπρέπεια».

Η κ. Τριανταφύλλου σημείωσε  πως το σύνολο της κρατικής ενίσχυσης φθάνει τα 11,5 δισεκατομμύρια. Και αν συνυπολογιστεί και η μείωση του φυσικού αντικειμένου από τα δύο μεγάλα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων Ε65 και της Ολυμπίας Οδού, το δημόσιο δίνει περίπου 15 δισεκατομμύρια.

«Υπάρχει ένα κραυγαλέο εύρημα. Ο παραχωρησιούχος έχει εισπράξει πολύ περισσότερα από τις δαπάνες του και του δίνετε και επιπλέον. Είχαμε κάνει μία σχετική ερώτηση και έχουμε τα στοιχεία που μας είχε δώσει ο κ. Καλογιάννης. Και ακόμα, το πιο προκλητικό είναι ότι όχι μόνο η πλήρωση του χρηματοδοτικού κενού μετατίθεται στο ελληνικό δημόσιο, το οποίο φορτώνεται με νέα δάνεια και νέες υποχρεώσεις, όχι μόνο μπαίνουν ενέχυρο τα χρήματα του ΕΣΠΑ, δηλαδή του ελληνικού λαού -με ό, τι αυτό συνεπάγεται-, αλλά αναθεωρούνται επί τα χείρω οι συμβάσεις για το ελληνικό δημόσιο. Γιατί προσφέρει την εγγύησή του, ότι αν τα έσοδα είναι μειωμένα τότε αυτό -το δημόσιο- ξανά θα κληθεί να καλύψει τις διαφορές αποζημιώνοντας τους παραχωρησιούχους».

Τέλος έκλεισε την ομιλία αναφέροντας τους λόγους που καταψηφίζει το νομοσχέδιο:

«Καταψηφίζουμε το παρόν Νομοσχέδιο επειδή πιστεύουμε στην επανεκκίνηση των έργων, επειδή λέμε «ναι» στην επανεκκίνησή τους με πλήρη διαφάνεια, με απόλυτη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και με πρόταγμα την υπεράσπιση των λαϊκών αναγκών.
Λέμε «ναι» στον επανασχεδιασμό των έργων με σεβασμό στο περιβάλλον και στις αναπτυξιακές ανάγκες των περιφερειών σε συνάρτηση με άλλες υποδομές, όπως είναι ο σιδηρόδρομος, τα λιμάνια, η ενέργεια, σε ένα νέο εθνικό, χωροταξικό σχεδιασμό στην κατεύθυνση της ανασυγκρότησης.
Λέμε «ναι» στην υλοποίηση των έργων υπό το συντονισμό και την αυστηρή επίβλεψη δημοσίου φορέα.
Τέλος, δεν παραιτούμαστε από τη στήριξη πολιτών που διώκονται. Δεν παραιτούμαστε από τον έλεγχο των συμβάσεων, παρά την κύρωσή τους από τη Βουλή. Να μας επιτρέψετε να μην περιμένουμε να βρούμε το πετρέλαιο για να βρούμε και τα λαμόγια.

 Όταν θα έρθει Κυβέρνηση Αριστεράς θα απαιτήσει πλήρη απολογισμό με βάση και τα στοιχεία, τα οποία εσείς σήμερα δεν μας δίνετε και θα κάνει ουσιαστικό έλεγχο. Διότι ο κοινωνικός έλεγχος είναι η πεμπτουσία της πραγματικής δημοκρατίας και το ανάχωμα στη διαπλοκή και στην κλεπτοκρατία».