Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Ανησυχία σε μέρος καθηγητών του κλάδου της πληροφορικής από δημοσιεύματα που αναφέρουν πως το υπουργείο πρόκειται να τους εντάξει σε πρόγραμμα κινητικότητας


Αναφορά
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Αιτωλοακαρνανίας.

Για τους υπουργούς:

-Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

-Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

 

Θέμα: Ανησυχία σε μέρος καθηγητών του κλάδου της πληροφορικής από δημοσιεύματα που αναφέρουν πως το υπουργείο πρόκειται να τους εντάξει σε πρόγραμμα κινητικότητας.


Κύριε υπουργέ, θα ήθελα να μας ενημερώσετε σχετικά με τις ενέργειες  σας για  τα ζητήματα που θέτει ο σύλλογος μηχανικών για την παιδεία όπως αυτά αναπτύσσονται στο σχετικό έγγραφο που σας επισυνάπτουμε.
Η ανησυχία των μελών του  συλλόγου, ενισχύεται από δημοσιεύματα τα οποία μιλούν για το ενδεχόμενο ένταξης εκπαιδευτικών σε πρόγραμμα κινητικότητας. Μάλιστα καθηγητές του κλάδου της πληροφορικής, χαρακτηρίζονται  αυθαίρετα  ως πλεονάζον προσωπικό από τον γραπτό και ηλεκτρονικό τύπο.

Μαρία Τριανταφύλλου


Ακολουθεί το κείμενο του συλλόγου Μηχανικών για την Παιδεία


Μηχανικοί για την Παιδεία, Αγρίνιο Δευτέρα, 1 Ιουλίου 2013
Αιτωλοακαρνανίας
Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών για
θέματα Παιδείας και Αξιοκρατίας
Αριθμ. Πρωτ.: 2013/01
Προς: Τα Πολιτικά Κόμματα
Αρμόδιοι φορείς
Διεύθυνση: Πίνδου 20, Αγρίνιο 30027
Τηλ: 2641029840
Fax: 2641029840
e-mail: mte.ait@gmail.com
URL: http://mgtp-ait.blogspot.com
Κοιν: ΜΜΕ
Θέμα: Πρόγραμμα Κινητικότητας – Απολύσεις Εκπαιδευτικών Πληροφορικής
Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου περί ένταξης σε
πρόγραμμα κινητικότητας από την κυβέρνηση εκπαιδευτικών και μάλιστα αυτών της πληροφορικής
και από την ευκολία με την οποία εμφανίζεται στον τύπο, ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί
πλεονάζουν, σαν σύλλογος με μέλη εκπαιδευτικούς πληροφορικής θα θέλαμε να επισημάνουμε τα
εξής σημεία.
Ο τρόπος προσδιορισμού των πλεοναζόντων είναι σχεδόν αυθαίρετος, καθώς δεν βασίζεται στις
ανάγκες εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Αυτό οδηγεί στην εμφάνιση μεγάλου αριθμού
πλεοναζόντων χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Τα μαθήματα πληροφορικής έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Χαρακτηριστικά στο Γυμνάσιο το μάθημα της πληροφορικής διδάσκεται μόνο μία(1) ώρα την
εβδομάδα, ενώ αν τα δημοσιεύματα για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ αποδειχτούν αληθινά, οι μαθητές δεν θα
διδάσκονται καθόλου μαθήματα πληροφορικής. Στην δε επαγγελματική εκπαίδευση
αποδυναμώθηκε πλήρως ο ρόλος των μαθημάτων της πληροφορικής, αντίθετα με τις σύγχρονες
ανάγκες. Τα περί «Ψηφιακού Σχολείου» αλλά και «Πιστοποιητικού Πληροφορικής» παραμένουν
έωλες εξαγγελίες σε επίπεδο δημόσιου σχολείου και κατ' αυτό τον τρόπο εκχωρείται η
αποκλειστικότητα σε ιδιωτικούς φορείς.
Με βάση άλλα δημοσιεύματα του τύπου και δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης επιχειρείται η
υποβάθμιση του μηχανισμού της κινητικότητας σε ότι αφορά το αντίκτυπο που θα έχει σε όσους
εκπαιδευτικούς πληροφορικής υπαχθούν σε αυτή. Πιο συγκεκριμένα, τονίζουμε ότι δεν
εξασφαλίζεται η συνέχεια της εργασίας για όλους τους υπαγόμενους. Παράλληλα ο τρόπος
απορρόφησης σε κάποια νέα υπηρεσία παραμένει ακαθόριστος και από τις μέχρι τώρα
ανακοινώσεις, μπορούμε να αμφιβάλλουμε για την διαφάνεια του και για το κατά πόσο θα είναι
αξιοκρατικός και αδιάβλητος. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί
πληροφορικής έχουν διοριστεί με διαφανείς, αξιοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες.
Με βάση την μέχρι τώρα πορεία και το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων, μπορούμε να εξάγουμε
με αρκετή ασφάλεια το συμπέρασμα, ότι ο κύριος λόγος επιλογής των εκπαιδευτικών
πληροφορικής για το πρόγραμμα κινητικότητας, δεν θα είναι άλλος από την ευκολία συγκέντρωσης
και «προσαρμογής» των υπηρεσιακών στατιστικών δεδομένων τους, στο ζητούμενο της
κινητικότητας. Το Υπουργείο Παιδείας, έχοντας στην διάθεσή του τα υπηρεσιακά στατιστικά
δεδομένα των εργαζομένων – που οι καθηγητές Πληροφορικής οργάνωσαν και δημιούργησαν –
αποφάσισε, αντί να στραφεί στην διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την βελτίωση
του Σχολείου, να τα χρησιμοποιήσει «δημιουργικά», για να συγκροτήσει με ζηλευτή ταχύτητα
ομάδες «ευκίνητων» καθηγητών «υποψήφιων προς αποχώρηση».
Η μέχρι τώρα μεθόδευση θίγει την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών πληροφορικής, κυρίως γιατί
αντί ηθικής ανταμοιβής για την δουλειά τους(υπενθυμίζουμε ότι πέρα από το εκπαιδευτικό έργο
τους, η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων έχει μηχανογραφηθεί χάρη σε δική τους δουλειά), η
τελευταία χρησιμοποιείται για την εκδίωξή τους από το Σχολείο, ενώ τους χαρίζει τον ρόλο της
Ιφιγένειας στον βωμό του Μνημονίου.
Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου
Ο Πρόεδρος
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Η Γραμματέας
ΓΚΟΥΡΝΕΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ